onsdag 6. august 2014

Tower of London

Tower of London ble bygget som kongeborg av Vilhelm Erobreren allerede i 1078. Det er kun den eldste delen som er så gammel. Senere er borgen blitt påbygget i flere omganger. Bruken av Tower of London har opp gjennom århundrene vært svært mangfoldig. I utgangspunktet var det altså en borg, men den har også fungert som slott, fengsel og rettersted. En annen spesiell ting ved The Tower er at det alltid skal være minst seks ravner der. Denne tradisjonen er basert på en legende, der det blir hevdet at om ravnene forlater The Tower, vil monarkiet falle. Ravnene får derfor vingene klippet slik at de ikke skal rømme og en egen "ravnemester" har i oppdrag å passe på dem. I dag er Tower of London en av Londons mest berømte turistattraksjoner, og den har i flere år stått på Unescos verdensarvliste.








Ønsker dere alle en fin dag!
 Klem Marianne



5 kommentarer:

  1. Den historien hørte jeg også da jeg var i London.
    Og de blomstene der, på det første bildet, er en kunstinnstallasjon.
    Noe jeg leste hos inne hos en dansk blogger, Tina, omme i London.
    Håper dere koser dere.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! På tide jeg tar meg en tur til London skjønner jeg!
    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  3. Flotte bilder! Var i London i fjor, men det var litt hektisk med mye å se og gjøre og 14 i reisefølget! Har ei datter som ønsker seg en jentetur dit. Tror jeg må slå til - kanskje senere i år. Flotte bilder - nydelig slott og blomster.

    Kos deg videre i ferien. For et sommervær - tror hele Norge har kjent på mye sol & varme her hjemme i år :)

    God helg!
    Klem, Eli Kristin

    SvarSlett
  4. Herlige reise - så fint - tusen takk for bilder Marianne.
    Ha riktig god sommer fortsatt. Hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  5. Vi har også holdt sommerferien i Sydvestengland og sluttede med 4 dage i skønne London...og vi holdt picnic hver dag - bare i Kensington Garden :-) skønt sted at holde fri;-) tak for turen på Towers

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...