onsdag 22. januar 2014

Hønsestrikk

CappelenDamm har sendt meg et eksemplar av sin nyeste strikkebok:-) Boken heter "Hønsestrikk til folket" og forfatterne er Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen. Hønsestrikk er et begrep som ble skapt i Danmark på 70-tallet. Kort fortalt betyr det at man skaper og strikker egne mønstre og setter de sammen slik man vil. Hønsestrikk passer for alle som liker å dikte og fantasere med strikkepinnene uten å være fastlåst i en oppskrift. Boken inneholder små og store prosjekter i ulik vanskelighetsgrad. I tilllegg finner man mange tips og råd i forhold til å lage mønstre selv. 
Cecilie Kaurin er designeren bak den populære Karpe Diem genseren, og i boken får du vite hvordan genseren ble laget. Boken inneholder også nye oppskrifter på genseren til både barn og voksne.
Da min yngstedatter Maria bladde gjennom boken fikk hun veldig lyst på en Karpe Diem genser, så da får vi se om jeg kommer igang med en etterhvert. Den ser iallefall ut til å være morsom å strikke:-)










6 kommentarer:

  1. Hej:-) skynd dig at komme i gang...det er sjovt at strikke og man får hele tiden lyst til lige at lave et mønster færdigt:-)
    Skønne ting i bogen:-)glæder mig til at se hvad du finder på....

    SvarSlett
  2. Har sett flere som har kjøpt den, mange som synes den er fin :)

    SvarSlett
  3. det ser ut som en flott bok! :) skal jeg absolutt vurdere å kjøpe! :)
    mvh swimzy

    SvarSlett
  4. Fin nye strikkebok har du Marianne. Hestergenseren er deilig! Fantastisk!!!
    Ha en herlig torsdagskveld. Jeg går til Yoga nå... herlig for kroppen :-)
    Hjertelige hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett
  5. For en fin bok! Spesielt puten likte jeg :)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...