fredag 17. mai 2013

Rødt, hvitt og blått

17. mai er en travel, men veldig koselig dag:-) Dagen startet tradisjon tro med å gå i tog. Jeg gikk som vanlig sammen med klassen min, Maria gikk i tog for siste gang på barneskolen. Andrea stod sammen med resten av familien og så på. Det er litt rart at barna har blitt så store, synes ikke det er lenge siden de gikk i tog for første gang:-) 

Etter toget ble det litt bursdagsfeiring for min mor som fyller år på nasjonaldagen. 

Jeg er veldig glad for at jeg har bunad, da vet jeg alltid hva jeg skal ha på meg på 17. mai. 
Min bunad er fra Øst-Telemark. Andrea fikk bunad til konfirmasjonen og hennes er fra Trysil. Her ser dere noen detaljer fra de to bunadene:



Nå blir det snart en tur ned i stallen for å gi hestene litt mat og stell, så skal resten av kvelden nytes med god mat og drikke:-)
Ønsker dere alle en fortsatt fin 17. mai feiring!



10 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen. Tusen takk for din herlige
    bilder. Jeg gleder meg veldig å se din og dine
    deilig bunad. Ha en fin kveld fortsatt.
    Og hjertelige hilsen til din mor og gratulere til bursdag. Fin festen. Stor klem fra Viola.

    SvarSlett
  2. Så skjønne jenter du har og flotte er du og din mor også :-)Vakkert med bunad, så greit å ha det, og finere kan man ikke bli når man har bunad på. Ha ei fin og koselig pinse :-)

    SvarSlett
  3. Jag är sååå avundsjuk på er nationaldag! Jag önskar jag vore norska, att jag bodde i Norge, att jag ägde en sån där fantastiskt bunad, dom är det vackraste klädesplagg jag vet!
    Agneta kram

    SvarSlett
  4. Så fantastiskt fina ni är i er bunad. Tårtan ser riktigt god ut.

    Ha en riktigt trevlig pingst

    Kram Karin

    SvarSlett
  5. Vel overstått 17.mai! Flotte bilder av dere alle sammen! Bunad er veldig kjekt å ha, et skikkelig stas-plagg! :-)

    SvarSlett
  6. UNDERBART inlägg !!! Ni är så fina!
    Hoppas 17.e maj blev solig och fin!
    KRAM ♥

    SvarSlett
  7. Grattis till er så här en dag i efterskott !
    - Så underbart vackra dräkter ♥ Och vilket hantverk ! - Ni är så himla fina i dom !
    Tack för din gulliga hälsning.
    Kram Anneli

    SvarSlett
  8. Så vackra kvinnor och töser i sina fina välarbetade dräkter. Jag gillar verkligen att ni firar er Nationaldag så stort. Grattis på den dagen och firandet av både nationen och fina mor.

    Kram
    annika

    Jag är numera följare av din blogg så jag är med i utlottningen. Hade glömt bort att lägga till dig tidigare.

    SvarSlett
  9. Så fine dere er alle sammen fra den yngste til den eldste! Bunad er flott og praktisk da det gjerne er litt kaldt 17.mai. I år kom varmen til Kristiansund på den store dagen, men bunad hører med uansett om det egentlig er sommerkjole-vær.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  10. Flotte jenter og flotte bunader. Øst-Telemark bunaden er spesielt flott, synes jeg.
    Giftet meg i en en sånn som jeg hadde lånt av en venninde....

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...