torsdag 13. mars 2014

Vinkurs

Jeg var så heldig å få et vinkurs i bursdagsgave av min eldste datter og kjæresten hennes:-) Kurset ble holdt på Grand Hotel i Oslo og var et kurs hvor vi lærte om vin i forhold til ulike typer ost. En av tingene vi lærte var hvorfor rødvin ikke passer til ost, selv om de fleste av oss vel pleier å gå for den varianten. Kurset var interessant og lærerikt med en god kursholder/vinkelner. Vi valgte å overnatte på Grand Hotel og her fikk vi et rom på "Ladies floor". Her er hvert rom spesialdesignet i samarbeid med interiørarkitekter og kjente norske kvinner. Vårt rom var inspirert av Bertine Zetlitz og her fantes blant annet Spellemannsprisen som hun fikk som "Årets nykommer" i 1998.











God torsdagskveld!
Klem Marianne

10 kommentarer:

  1. For en fantastisk snill datter du har! hehe :)

    SvarSlett
  2. For en kjekk gave da. Flott hotellopphold.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så kjekk presang! Kurs og opplevelser er gøy! Kjempefint rom dere bodde på!

    God helg fra Ingunn, akkurat kommet hjem fra spinnekurs, litt klokere enn sist, men dette er ei real utfordring.

    SvarSlett
  4. Super bursdagsgave:) Tenker du koste deg!
    Og så utrolig kult med de spesielle rommene!!

    SvarSlett
  5. Så gøy! Super bursdagsgave :) Regner med du koste deg max ;)

    SvarSlett
  6. Så hyggelig det hørtes ut og det skulle jeg jammenmeg gjerne ha vært med på. Jeg elsker oster ....og god vin.

    SvarSlett
  7. Flott bursdagsgave! Sikkert interessant kurs; ost og vin...nammmmm :-)
    Ha en fin-fin fredagskveld!

    SvarSlett
  8. Det var litt av en bursdagsgave. Den hadde jeg også satt pris på.
    Min gamle blogg het ost, kjeks og rødvin.......fordi jeg simpelthen er veldig glad i det!
    Det som er morro, er å spørre de på Vinmonopolet etter vintips, når man feks skal ha gjester og har en meny. Da er det så gøy å servere riktig vin til de forskjellige rettene.
    Jeg elsker Grand hotel! Det er noe med stemningen der som jeg liker.
    Og jeg har faktisk vært i en av disse rommene, da Wik og Walsøe hadde en visning for oss i norsk flid . Det ble servert champagne, og det var dekket til med deres serviset, sammen med cupcakes og blomster i skjønne farger, som stod så fint sammen med rommet. Like etterpå viste de frem dette rommet i programserien " Vakre Hjem" på tv.
    Ønsker deg en riktig god helg.

    SvarSlett
  9. Hjertelig til lykke - så deilig dere hadde. Det ser ut veldig veldig fantastisk.
    Mhhh jeg elsker fin vin.... og etterpå hyggelig med hotel er virkelig best.
    Ha en riktig fin helg dertil. Klem fra Viola

    SvarSlett
  10. Kul med vinprovning och ser jag ett norskt vin? Häftigt. Goda viner är trevliga bekantskaper.
    Kul också med Ladies Floor, det visste jag inte att man hade. Jag har precis bokat 6 rum på just det hotellet i maj. "Vår" japanska familj kommer och vi skall till Bergen och Oslo och göra fjordturer osv. Och i Oslo blev det Grand, tycker också det är ett jättemysigt hotell och tycker om deras fisk på menyn. Kanske ska be att få titta på rummen när vi kommer dit, om dom är lediga vill säga! Tack för fint inlägg!
    Agneta kram

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...