tirsdag 26. februar 2013

Jeg trenger absolutt ikke....

flere strikkebøker, men likevel øker samlingen min stadig. Jeg har vanskelig for å motstå fine strikkebøker, iallefall når de er på salg. Det er vel litt på samme måte som de som har en haug med kokebøker. Man lager jo ikke alle oppskriftene, men leser for å la seg inspirerer til å lage nye gode retter. Jeg er nok dessverre ikke av de som er mest glad i å lage mat, men strikkebøker kan jeg absolutt la meg inspirere av. Siste tilskudd i samlingen min er denne boken:


Det jeg likte spesielt godt er alle de vakre bildene fra Nord-Norge, nærmere bestemt Kjerringøy. En av tingene jeg kunne tenke meg å strikke er denne enkle halsen:



Her kommer et par smakebiter til fra boken, nydelige bilder og diverse småstrikk:



 Hvordan er det med dere? Har dere også mange strikkebøker? Og har dere isåfall noen favoritter?


Ønsker dere alle en fin kveld!
Klem Marianne



12 kommentarer:

  1. Jeg kjenner meg så absolutt igjen men det er hagebøker som tar mest plass i min bokhylle.
    God tirsdag fra Marit.

    SvarSlett
  2. Kos deg med strikketyet.
    Fine halsar i denne boka.
    Eg strikkar berre småting, huer, tovatøfler, men likar
    godt å sjå i dei fine bøkene :)

    Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Det hørtes veldig kjebt ut.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Hei:-) nei har ingen dessverre, er ikke så stødig på strikkingen:-/ har veldig lyst til og lære da;-)
    Så mulig jeg blir stolt eier av slike bøker i fremtiden;-)
    En fin dag til deg:-)
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjenner meg godt igjen her... det finnes så mange fristende strikke- og heklebøker! :-)

    SvarSlett
  6. Çok şık ve güzel örgü modelleri teşekkürler görüşmek üzere sevgiler.

    SvarSlett
  7. Jepp, her kjenner jeg meg igjen. Har alt for mange strikkebøker, men akk, de er så flotte å bla i :) Lekre bilder og oppskrifter. Og en dag så har jeg kanskje strikket en ting fra de fleste bøkene..... ;)

    SvarSlett
  8. Jeg elsker strikkebøker! Har en del av dem ja, og kjøpte jo nettopp fire nye ;) Lune masker har jeg fra før, og har strikket en del fra den :) Liker at tingene er så enkle, men likevel fine. Frøken Ingrids votter har jeg laget fire par av :))

    SvarSlett
  9. Vi må kunne unne oss noen strikkebøker. Men det merkelige er at jeg ofte leter etter oppskrifter på nettet når jeg skal strikke noe til tross for alle strikkebøkene. Det er koselig å bla i bøker. Jeg lar meg inspirere, og noe lærer jeg også.

    Fortsatt god vinterferie!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  10. Jeg har både kokebok og hobby/ strikkebok dilla. Er helt enig utrolig mye god inspirasjon og hygge i å sitte å bla i slike bøker.

    Ha en fortsatt fin dag! :)

    SvarSlett
  11. Ja her er det mange strikkebøker i hus! Den jeg har brukt mest er Nøstebarn, med Myk Start som nummer to. Når jeg tenker meg om har jeg ikke strikket så mye fra bøkene, men bladd veldig mye i dem! :) Den fra Kjerringøy har jeg ønsket meg lenge, siden jeg er fra Bodø. Minstemor hadde navnefesten sin på Kjerringøy, et fantastisk flott sted! Siste strikkebok og nyeste favoritt er Mariusboka, som jeg fikk av Mannen til jul.

    klem fra Ingrid

    SvarSlett
  12. Storfin boken. Dessverre jeg har ikke mange strikkebøker. Men jeg har stor bok fra Kaffe Fassett. Deilig mønster. Og jeg ser gjerne Youtube Video strikke ny insperationer.
    Men hvis jeg reiser til Norge igjen jeg vil kjøpe mange bøker i norsk med strikke også.
    Din ny bok ser veldig interessant ut... og din ny krage du har strikket kjempeflott Marianne.
    Hilsen til deg Viola.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...