tirsdag 8. mai 2012

Bunader

Det nærmer seg 17. mai og mange har vel begynt å planlegge hva de skal ha på seg denne dagen. Selv kommer jeg til å ta på meg bunaden min som vanlig. Veldig glad for at jeg har bunad, så slipper jeg å lure på antrekket. Jeg har bunad fra Øst-Telemark hvor min farmor og farfar kommer fra. Min eldste datter Andrea har Trysilbunad. Denne fikk hun i konfirmasjonsgave fra sin farmor og farfar for to år siden. Kan vel hende det blir Trysilbunad på minstejenta Maria også etterhvert:)


4 kommentarer:

  1. Så fine dere er! Bunad er festplagg og alltid kjekt å ta fram til 17.mai. Jeg skal bruke nordmørsbunaden min, og det er ekstra stas da det ikke er så mange av dem her. Her er det ofte kaldt og av og til snø i lufta på 17.mai, så bunad er godt å ha.

    Ønsker dere fine mai-dager!

    SvarSlett
  2. For meg som har gått på skole i Telemark, har jeg kjærlighet for bunader derfra også, når det er sagt er jeg veldig glad i min grønne nordlandsbunad...men jeg tror ikke den kommer på denne nasjonaldagen.
    Ha en beste kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Nydelig bunad, har alltid syns telemark-bunaden er flott.
    -men når en er sørlending og hele slekta er herfra, måtte det bli vest-agder bunad på meg- og jeg er kjempeglad i den:)
    fin kveld til deg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Men sååå fin!!! Folkdräckter har vi här i landet oxå.. Det är kul då man kan ha dem på fest som den 17 maj.kram

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...