torsdag 15. august 2013

Hyde Park/ Serpentine

Det ble tatt mange bilder i London og i dag fikk jeg lyst til å vise dere noen fra Hyde Park og Kensington Gardens. Hyde Park er en av de kongelige parkene i London. Parken ble arvet av Henrik VIII fra munkene i Westminster Abbey i 1536. Den var da en privat jaktmark for monarken og hoffet hans. Karl I gjorde parken tilgjengelig for alle i 1637. Naboparken Kensington Gardens blir ofte feilaktig tatt for å være en del av Hyde Park. Mellom Hyde Park og  Kensington Gardens ligger den kunstige innsjøen Serpentine.
Jeg liker å starte Londonoppholdet med en tur i disse fine parkene. Det er fasinerende med de store kontrastene mellom freden og roen her og det hektiske bylivet i Londons sentrum.














4 kommentarer:

  1. Så fine bilder du har tatt i Hyde Park. Der har jeg også vært en gang.
    Det er jo det samme med Central Park i NY. Jeg elsker å gå i en stor park i en stor by. Det er som å komme til et annet sted.
    Og det flotte bildet av jentene, da.
    Ønsker deg en riktig fin helg.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! :) Jeg har bare vært her på vinteren, og da var dte grått og ikke like idyllisk. Riktig god helg, Marianne! Klem fra Elin

    SvarSlett
  3. Härliga bilder och vilka underbara flickor! London är aldrig någonsin fel, det är alltid rätt och det finns så mycket härliga miljöer!
    Agneta kram

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder fra London. Der har jeg aldri vært, så det er fint at du deler bilder -vakkert! Flott bilde av jentene! :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...